Hardemodagen 22 september 2019

Årets sista planerade träff ute med våra fordon var Hardemodagen, att det var årets sista träff är vi glada för. Det var väldigt rått och kallt, men fikat värmde liksom filten att sitta på. Många besökare var det hur som helst och ett stort antal lokala och säkert mindre lokala odlare fanns på plats, och det var lite av bondens marknad. Hantverkare hade samlats i huset och där var även juryn för bästa kakan samlad. Det var bakat av lokala bybor och man tävlade i vem som bakat den godaste kakan.
På fordonsfronten fanns det många bilar många traktorer och några MC och mopeder. Som någon sa, det syns att vi är ute på landet med så mycket utställda traktorer.
Nu väntar inomhusaktiviteterna och så småningom höstfesten i november.

Foto: Per E

Nerikes Fordonshistoriker