En planerad fikalördag tillsammans med Nora Bergslags veteranjärnväg, som ställdes in i samband med årets pandemi. Den blev en spontanträff för att fika och prata med varandra en stund i sol och värme vid stationshuset. Att det blev en del tågbilder är väl naturligt eftersom NBVJ körde mellan Nora och Järle under den tiden vi var där. Vi hade en del åskådare och vi tog oss lite fika med avstånd i skuggan av en stor tall intill stationen. Några fick även möjligheten att titta in i lokstallar och vagnhallar tillsammans med Clas från NBVJ som guidade runt två grupper. Totalt under dagen besökte ca: 30 fordon parkeringen där vi stod. Nu lider sommaren mot sitt slut, men några fler dagar blir det säkert att göra en spontanutfärd tillsammans med några vänner, fika, prata och hålla avstånd.
Foto: Pelle E och Christer S