Träff vid Nora station 15 augusti 2020

DSC_0003
DSC_0002
DSC_0006
DSC_0004
DSC_0007
DSC_0005
DSC_0008
DSC_0009
DSC_0010
DSC_0012
DSC_0013
DSC_0011
DSC_0014
DSC_0015
DSC_0016
DSC_0017
DSC_0019
DSC_0018
DSC_0020
P1440457
P1440463
P1440465
P1440458
P1440424
P1440462
P1440452
P1440456
P1440447
P1440455
P1440440
P1440445
P1440441
P1440434
P1440429
P1440428
P1440427
DSC_0020
DSC_0003 DSC_0002 DSC_0006 DSC_0004 DSC_0007 DSC_0005 DSC_0008 DSC_0009 DSC_0010 DSC_0012 DSC_0013 DSC_0011 DSC_0014 DSC_0015 DSC_0016 DSC_0017 DSC_0019 DSC_0018 DSC_0020 P1440457 P1440463 P1440465 P1440458 P1440424 P1440462 P1440452 P1440456 P1440447 P1440455 P1440440 P1440445 P1440441 P1440434 P1440429 P1440428 P1440427 DSC_0020

En planerad fikalördag tillsammans med Nora Bergslags veteranjärnväg, som ställdes in i samband med årets pandemi. Den blev en spontanträff för att fika och prata med varandra en stund i sol och värme vid stationshuset. Att det blev en del tågbilder är väl naturligt eftersom NBVJ körde mellan Nora och Järle under den tiden vi var där. Vi hade en del åskådare och vi tog oss lite fika med avstånd i skuggan av en stor tall intill stationen. Några fick även möjligheten att titta in i lokstallar och vagnhallar tillsammans med Clas från NBVJ som guidade runt två grupper. Totalt under dagen besökte ca: 30 fordon parkeringen där vi stod. Nu lider sommaren mot sitt slut, men några fler dagar blir det säkert att göra en spontanutfärd tillsammans med några vänner, fika, prata och hålla avstånd.
Foto: Pelle E och Christer S

Nerikes Fordonshistoriker