Motorhistoriska dagen som infaller 6 juni firas naturligtvis med stil. En samling på 64 fordon körde kortege genom centrum av Örebro på sin färd mot målet vid Karlslunds herrgård. Där avnjöts förbokad räksmörgås och en god kopp kaffe i värmande sol. Några var uppklädda ordentligt på Sveriges nationaldag och många njöt bara som vanligt i solen.
Foto: Pelle E