Årets första träff på vårt stamställe samlade drygt 20 medlemmar för en stunds information och lite fika tillsammans. ”Kuli-Kent” berättade och visade bilder på kända Örebroare, några utanför kommunen nämndes också, allt från en av Volvos grundare Gustaf Larsson född i Vintrosa till Marcus Eriksson, från Kumla, racerförare. Det blev ibland livliga diskussioner och skilda minnen dök upp och vädrades. Efter sedvanlig macka och kaffe var det dags för lottdragning, som Anita och Nils-Gunnar, ordnat den här kvällen.
Foto: Pelle E