Ässundet och deras räksmörgås har nu vuxit till en jätteträff. Massor med fordon, publik och vacker miljö har vi vant oss vid när vi träffas. Den här dagen gjordes över 800 smörgåsar, låt vara hela dagen, men visst drar vi en del publik till detta evenemang med våra fordon. Färden startade vid Svampen i Örebro och gick längs gamla Arbogavägen till Glanshammar. Där letar man sig över E18/E20 ner mot Stora Ässundet. Har man tur finns det plats att parkera också. Själva möttes vi av bilar i vägkanten långt från Korpens stuga där serveringen finns. En medlem tog som vanligt sitt pontonflygplan och landade på Hjälmaren. Det vackra vädret kom också på träffen.
Bilder: Per E