En av sommarens höjdpunkter är räksmörgåsen vid Ässundet invid Hjälmaren. Vad ska man annars tro?
Femtiotalet fordon och 114 förbeställda räksmörgåsar tyder på detta. Ett trevligt tilltag hur som helst, med många glada människor, och många medlemmar man sällan träffar på, kul. Det blir lite tjatigt att hela tiden kommentera vädret vid våra träffar, men det är en bidragande orsak till att så många dyker upp.
Den här dagen var det likadant, en balansgång med vädret, soligt och skönt till vi var klara. Då tornade molnen upp sig och regnet började droppa, dagen efter kom stora regnmängder, 50-60 mm, det hade nog stoppat många av våra besökare. Att många är nyfikna kan man se både på marken och i luften.
På hemvägen stötte fotografen på en annan nyfiken typ.
Bilder: Per E