Wadköping 09-07-12

En caféeftermiddag vid Svartåns strand, den 12 juli, samlade omkring 13 bilar med besättning.
Kanske det berodde på vädret att inte fler kom, det var lite grått, och regnet hängde i luften.
en del ramlade ner också förresten. Det hindrade inte att det bjöds på dragspelsmusik och sång från Jan. Han försökte locka till allsång, men det var inte av samma kaliber som skansen.
Kanske det berodde på antalet sångare. Att mala kaffebönor så man kan koka kaffe i spritköket hör också till. Kaffet blev bra och dom närvarande njöt av detsamma, medhavt eller nykokt.

Bilder: Per E

Nerikes Fordonshistoriker