Sommarens höjdpunkt för många är den årliga träffen vid St. Ässundet vid Hjälmaren.
En resa som startar vid Svampen i Örebro och går via Glanshammar till mötesplatsen vid Ässundet. Där finns dom stora och goda räksmörgåsarna förbeställda, och i år var det 108 som passat på att ”boka” sin kvällssmörgås. Till mötesplatsen gick färden i karavan ggr två, för att minska trycket vid målet. Dit tog man sig med sin bil, traktor och till och med med flygplan.
Hur som helst så var det en trevlig kväll i glada vänners lag, och smörgåsen var som sagt utsökt
Bilder: P Eremo