Ett femtiotal fordon gjorde resan från Svampen i Örebro till Ässundet och dess café med dom berömda räkmackorna. Den vackra julikvällen gjorde att det blev en fantastisk träff.
På ”fel” sida av Örebro för den här träffen är våra största traktorvänner bosatta, och då blir det långt att åka.
Detta löstes på ett bra sätt. Traktorfolket åkte till Hjälmarens strand, parkerade sina klenoder och blev hämtade meddet så kallade Åbäket. Det är en cykel och person färja, som transporterar hugade över sundet för vidare färder runt Hemfjärden, som är en del av Hjälmaren. Jättekul att det gick att ordna detta och det var sju traktorer parkerade på andra sidan sundet.
Foto under kvällen: Arne Bülow