Söndagen den 14 september var det hembygdsdag vid Gällersta forngård och vi var där, ett 50-tal fordon närmare bestämt. Dagen blev så där trevlig som en dag vid en hembygdsgård om hösten kan vara. Smeden var där, och garnfärgarna likaså.
Det är ofta traditionen som härskar vid sådana dagar, inget undantag i år heller. Våra medlemmar tog åter storslam på lotterierna, alla tre högvinsterna tillföll våra medlemmar. GRATTIS.
Foto: Arne Bülow