Classic marknad 2008-11-01

Classic Motor Marknad i Örebro på hösten, är en företeelse som funnits länge. Vi har deltagit med funktionärer vid insläpp och entrémonter sedan vi bildades 2004. Som vanligt var det lite kö strax före insläpp kl. 08.00.
Den var snabbt borta och sen flöt det in folk i stort sett hela förmiddagen. Kassörens kaffe och smörgås smakade bra under dagen, för att inte tala om hans hustrus goda sockerkaka…..mmmmmmm.
Det var Renault tema i årets entrémonter, med deltagande av en Renault 4 CV, en Dauphine och en R8 Gordini. Det var en trevlig samling bilar och besöken i vår monter avlöste varandra.
Många av våra medlemmar passar på att träffa oss och det är värdefullt med en liten pratstund.

Bilder: P. Eremo

Nerikes Fordonshistoriker