Årsmöte 18 februari


Klubbens 12 årsmöte hölls sedvanligt i Gällersta forngård och var välbesökt. Det var ett 80-tal medlemmar på plats som kunde enas om att 2015 års styrelse fick ansvarsfrihet och också valdes om i sin helhet. Det betydde att Roland Sandberg åter är ordförande ytterligare ett år, och att Ulla Andersson, Stig Johansson och Lars Saverman fick förnyat förtroende ytterligare två år. Dessutom valdes alla revisorer inkl. ersättare och hela valberedningen om också för ytterligare ett år. Lotterier och kaffe med smörgås avslutade mötet. Det var omtyckt och borden med smörgås och pålägg länsades som kan ses på en bild. Efter årsmötet konstituerade sig styrelsen och den har samma sammansättning vad gäller ansvar som tidigare.
Foto Per E

Nerikes Fordonshistoriker