En bussresa borde vi göra har många medlemmar tyckt . Sagt och gjort, riktlinjer drogs upp av programgruppen med Arne B som den drivande i frågan. Han fixade med buss, fikauppehåll, guidad tur och matuppehåll på hemvägen. Föranmälan krävdes och vi fick bussen fylld med 55 pers. Per-Anders körde oss med bravur både dit och hem, med en precision på minuten. Våra uppehåll genomfördes på Rasta i Ödeshög i båda riktningarna. Själva turen på fabriksmuséet skedde i egen takt då guiderna hade blivit akut sjuka. Vi fick dock en fabrikshistoria berättad för oss innan den stora vandringen började. Visst har man sett mycket olika saker som Husqvarna tillverkat, men spännvidden är stor kan man säga. Det började med vapen, sen har det tillkommit, motorer, MC, mopeder, symaskiner, spisar……..m.m. och nu känner väl dom flesta till Robotgräsklipparen. Imponerande för en fabrik som firade 300 år 1989. En resa och ett besök i muséet som i alla fall jag sent glömmer.
Foto: Per E