En nyhet för oss var att köra ”Mackrundan”, 36 fordon lockades till ett rally med tre stopp och ca fyra mils körning. Målet var veteranmacken alldeles utanför Vretstorp. Vi startade i Hallsberg och vägen gick via Brändåsen och Viby till macken. Mycket fina vägar, tolv frågor och lite fikapauser blev det efter vägen. Oturligt nog gick ordförandens bil, också månadens fordon nu i augusti, sönder med ett generatorhaveri. Han själv kunde dock glänsa sista biten som passagerare i en Mustangcab. Enligt uppgift var det ett lagerhaveri, som nu redan är reparerat. Några glada vinnare som fick fina varukorgar, tipsraden var helt oviktig, då man lottade ut vinsterna. Bensinmärkena OK & BP symboliserade den här dagen , Ove & Kristina samt Birgitta & Peter, som var dagens arrangörer, fyndigt får man säga.
Foto; Per E